Najtańszy serwis w Trójmieście

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem

Zajmujemy się regeneracją filtrów DPF/FAP

Regeneracja jest przeprowadzana w profesjonalny sposób i nie narusza wkładu filtra.


Wodne czyszczenie filtra DPF sprawia, że wycinanie go zupełnie traci sens ...

Filtr ma postać przestrzennej struktury o bardzo dużej całkowitej powierzchni ścianek. Cząstki sadzy osiadają na porowatych ściankach lub włóknach, wykonanych z metalu, materiałów ceramicznych, lub specjalnego papieru (tylko w przypadku filtrów jednorazowych). Wydajność prawidłowo działającego filtra zawiera się w przedziale od 85% do 100%, co oznacza, że do atmosfery przedostaje się nie więcej niż 15% pierwotnej zawartości zanieczyszczeń w fazie stałej.

Na początek filtr jest demontowany z pojazdu, co bywa trudne, bo filtry coraz częściej montuje się w niedostępnych miejscach tuż za silnikiem. Nieraz trzeba opuścić lub poluzować elementy zawieszenia. Po demontażu należy zweryfikować stan filtra endoskopem, który czasem pozwala wykryć mechaniczne uszkodzenia DPF-u. Potem filtr umieszcza się w wannie z gorącą wodą z dodatkiem środka zmiękczającego popioły. Po tym zabiegu przychodzi czas na część zasadniczą. Filtr zostaje włożony do specjalistycznej maszyny, która silnymi uderzeniami wody wybija z kanalików wszelkie zabrudzenia. W efekcie większość filtrów można tą metodą doprowadzić do stanu fabrycznego.  Przeszkodą mogą być uszkodzenia mechanicznie na przykład częściowo stopione elementy w środku. Z reguły jednak po takiej naprawie filtr powinien wytrzymać tyle samo ile nowy, chyba że w pojeździe występują problemy z silnikiem, jest uszkodzony EGR lub turbosprężarka.